Guldbaggegalan 2011

Guldbaggegalan är alltid så jävla svår att förutspå. Jag vet inte alls hur den knasiga juryn tänker. Så jag har istället fetmarkerat mina favoriter i varje kategori. Eller åtminstone i dom kategorier som jag tycker är roligast.

BÄSTA FILM
I rymden finns inga känslor
Sebbe
Svinalängorna

BÄSTA REGI
Pernilla August, “Svinalängorna”
Lisa Langseth, “Till det som är vackert”
Babak Najafi, “Sebbe”

BÄSTA KVINNLIGA HUVUDROLL
Pernilla August, “Miss Kicki”
Noomi Rapace, “Svinalängorna”
Alicia Vikander, “Till det som är vackert”

BÄSTA MANLIGA HUVUDROLL
Sebastian Hiort af Ornäs, “Sebbe”
Joel Kinnaman, “Snabba Cash”
Bill Skarsgård, “I rymden finns inga känslor”

BÄSTA KVINNLIGA BIROLL
Tehilla Blad, “Svinalängorna”
Cecilia Forss, “I rymden finns inga känslor”
Outi Mäenpää, “Svinalängorna”

BÄSTA MANLIGA BIROLL
Peter Dalle, “Himlen är oskyldigt blå”
David Dencik, “Cornelis”
Ville Virtanen, “Svinalängorna”

BÄSTA MANUS
Pernilla August och Lolita Ray, “Svinalängorna”
Lisa Langseth, “Till det som är vackert”
Jonathan Sjöberg och Andreas Öhman, “I rymden finns inga känslor”

BÄSTA FOTO
Göran Hallberg, “Himlen är oskyldigt blå”
Erik Molberg Hansen, “Svinalängorna”
Aril Wretbladf, “Snabba Cash”

BÄSTA UTLÄNDSKA FILM
Fish Tank
Miraklet i Lourdes
The Social Network


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0