The quest for lägenhet

Förlåt min bloggiga frånvaro dear followers, just nu går det mesta av min energi åt till att jaga lägenhet med ljus, lykta, lampa, lyktstolpe, strålkastare... ja, vilken jävla ljuskälla ni vill.

Jobbet går bättre och bättre. I learn. Yay.

Jag plöjer Sara Berguvs "Will & Grace"-box om kvällarna medan jag surfar efter lyor. I love it! "Will & Grace" alltså, inte att leta lyor.

Jag hade en finfin Valborg tillsammans med Berguv, Tova Turist och Qvisten. Trots lite regn så hade vi en mysig picknick i Tanto och sedan en härlig pizza/tv-spelskväll hemma hos mig.

Det är ett i-landsgissel att ta sig hem från jobbet. Vanligtvis brukar jag åka till Liljeholmen och ta buss därifrån till Farsta. Det tar något längre tid än att åka t-banan till Slussen och byta till gröna linjen, men det är det värt för att slippa rusningsträngseln på tåget. Nu när Hagsätralinjen renoveras så är det SJUKT trångt på min kära gröna Farsta-linje.
Igår gjorde jag misstaget att åka t-banan hela vägen hem. Jag fick inte plats på de två första Farsta-tågen som kom, och det tredje stannade och vände i Tallkrogen så alla fick gå av och vänta på nästa tåg. Det tog mig över en timme att komma hem, det brukar ta 30-40 minuter.

Så, nu fick jag i-landsgnälla lite också.

Är det ingen av er som har en liten lägenhet i bakfickan (och med liten så menar jag stor)?

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0