Schlagerstart

Då jag som sagt spnderade denna årets försa schlagerafton med att förskottsfira min födelsedag med famljen så avnjöt jag deltävling 1 dagen efter via Svt Play. Och det gick ju lika bra det!

Så resultatet då?

Loreen gick såklart vidare som jag trodde och hoppades. Däremot knep min AC-kandidat Dead by April den andra Globen-biljetten framför näsan på Banan-Sean. Och Afro-Dite fick se sig slagna av Thorsten "pundaren" Flinck och hamnade på en neslig femteplats. Jag är ändå rätt nöjd med min tippning. Och jag hade rätt i att Marie Serneholts personlighetslösa låt åter hamnade på sjätte plats.

The Moniker kom sist. "Folket fattade väl inte grejen", sade han efteråt. Nä, tro fan det. Det är Melodifestivalen, folk vill ha lättillgängliga låtar som fastnar. Varför tror du att "Oh my God" gick så bra för? Schmuck.

Programledartrions mellanaktsunderhållning i form av låten "Hela folkets fest" var superb! Med en briljant text av Edward af Sillén och Daniel Rehn. Mera sånt i fortsättningen också! På det stora hela tyckte jag att programledarna var klockrena. När de blivit varma i kläderna kommer de gå till schlagerhistorien som några av de bäst programledarna någonsin.

Nästa vecka blir det Sveriges framstjärt, f'låt framsida som håller i kalaset. Mina favoriter från 2010, Timoteij, är tillbaka med en låt som de säger är i samma stil som "Kom" men ännu pampigare och häftigare. I like!
Jag är även nyfiken på Sonja Aldén, Andreas Lundstedt, David Lindgren och Tomas Di Leva.

Väl mött i Schlagerland!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0