Årskrönika 2011

Hallå! Jag glömde ju att publicera min traditionsenliga Årskrönika på nyårsafton i år IGEN! Jag ber tusenfalt om ursäkt, jag skäms igen. Må muterade monsterloppor hemsöka mitt hårfäste åter igen.
Håll till godo.


Årets...


Film:
"Harry Potter och dödsrelikerna del 2" (inte bara slutet på filmserien, utan kändes även lite som slutet på hela Harry Potter-eran. Episkt.)

Bok:
"Eldvittnet" - Lars Kepler (gripande, otäck och galet spännande!)

Skiva:
"Satan i gatan" - Veronica Maggio (förra skivan var fantastisk, och denna var briljant. Ett välkommet genombrott för tjejen med Sveriges coolaste namn)

Tv-serie:
"Glee" (idag, igår, för alltid)

Låt:
"Someone like you" - Adele (kommentarer överflödiga)

Musikal:
"Romeo & Julia" (Lizette Pagler och Anton Lundqvist imponerade stort, och Mums-Mums Zelmerlöw var mumsmums)

Tv-program:
Så mycket bättre (Lalehs definitiva genombrott)

Retro:
Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg tillsammans igen, denna gång på TV4.

Idol-deltagare:
Amanda Fondell (La Fondell är det bästa som hänt Idol. Någonsin.)

Besvikelse:
Svenska uppsättningen av "Chicago" lades ner innan premiären. BOOOOOO.

Comeback:
Schlager-Sverige (trea i Eurovision!!!)

Scenhändelse:
"Romeo & Julia" på Göta Lejon. Så mycket bättre än väntat.

Önske-repris:
"Romeo & Julia" på Göta Lejon.

Jobbigaste hit-låt:
"Vart jag mig i världen vänder" - Den svenska björstammen (ta boooort)

Dyraste:
Min nya hyra..

Bättre sent än aldrig:
Jag skaffade Playstation 3, bara några år efter alla andra.

Roligaste:
Jag blev farbror till lilla Wilma!

Tråkigaste:
Bokia Expess stängde.

Onödigaste:
Gratis Pride. Det lockade bara till sig muppa som ville förstöra. Låt det kosta en symbolisk hundring för att rensa bort idioterna, men jg tycker öppenhet is the way to go!

Chock:
Jag började jobba på kontor!

Jag orkar inte höra mer:
Vickan och Daniel ska ha barn.

Ego-händelse:
Jag blev farbror!
Jag flyttade till Kungsholmen!

Konstigaste:
Schlagerkvällen på Pride. Vad hände!?

 


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0