Schlagerblogg 2013 - Deltävling 3

Skellefteå
Förra veckan bjöd på snäppet vassare låtar än första deltävlingen. Denna vecka ser jag fram emot att få se Amanda Fondell, Eddie Razaz och Caroline af Ugglas i det hittills starkaste startfältet. Lördagkvällen kommer jag dock att spendera på lokal då min fabulösa 30-årsfest (yes, I'm that old) går av stapeln, så det får bli repris eller SvtPlay för mig.
Mest pepp är jag för att mina darlings Rennie Mirro och Karl Dyall kommer och uppträder med Gina och Danny i mellanakten. They RULE! 
 
 

Eddie Razaz - Alibi
Denna Saade-aktiga dänga sätter sig som klister. Eddie är dessutom snygg och charmig och sjunger bra mycket bättre än när han var med i Idol. Det blir nog raka vägen till Friends Arena för Eddan!

Elin Petersson - Island
Åh, en sådan stereotyp singer/songwriter-donna! Trassligt hår och ömsint blick in i kameran, ensam med en gitarr på scenen. Finstämt - ja. Men brukar sådant här funka? I och för sig satte jag chipsen i halsen fler än en gång förra veckan när röstningsresultaten lästes upp, så jag antar att detta kan skrälla. Men Andra chansen som bäst.

Ravaillacz - En riktig jävla schlager
Ett av årets mest hajpade bidrag då det framförs av den extremt udda kvartetten Tommy Körberg, Mats Ronander, Claes Malmberg och Johan Rabaeus. Gubbarna bjuder på lite meta-humor. Men är det ens särskilt roligt? Jag garvade mer åt Björn "HERRRRRRRRRRRRRRRREGUD!" Ranelid.

Amanda Fondell - Dumb
Sveriges bästa Idol-vinnare jämte Agnes har i mina ögon denna deltävlings bästa låt och dessutom ett scennummer som fullkomligt skriker La Fondell. Till final bitte!

Martin Rolinski - In and out of love
BWO:s sångare kör solo och det låter som - hör och häpna - BWO! Detta är så likt "Temple of love" och "Lay your love on me" att man undrar var tusan Alexander Bard och Martina Schiptjenko gömmer sig. Men båda nämnda låtar är ju asgrymma, så jag gillar detta. 

Caroline af Ugglas - Hon har inte
Sveriges uddaste och lustigaste artist är tillbaka efter dundersuccén med "Snälla, snälla" 2009. Hennes nya låt följer i sin föregångares fotspår både musikaliskt och textmässigt. Caroline sjunger som vanligt helt fantastiskt och har säkerligen tillräckligt många fans för att komma minst femma.

State of Drama - Falling
Detta skulle jag kort och gott vilja kalla TRÅKIGT!!!!!!!!!

Janet Leon - Heartstrings
Om du var en av de 10 personer som följde "Made in Sweden" på TV4 så känner du garanterat igen Janet. Där fick man följa henne och hennes kamp för att bli superstjärna med hjälp av Idol-juryn Laila Bagge, Andreas Carlsson och Anders Bagge. Den här låten är modern, egen och Janet sjunger riktigt grymt och har ett ursnyggt nummer. STOR finalchans.


TILL FINAL
Janet Leon
Martin Rolinski

TILL ANDRA CHANSEN
Eddie Razaz
Amanda Fondell
 
FEMMA
Ravaillacz

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0