Schlagerblogg 2016 - Deltävling 3

Norrköping
Men GUD vad ni röstar knasigt! Jag förstår inte! Skärpning! Men okej, "Save me" var kanske inte riktigt lika dålig som jag tyckte den var vid första lyssningarna...
Nåväl. Höjdpunkten förra veckan var inte någon av de tävlande bidragen, utan Charlotte Perrellis mellanaktsnummer "Här är jag", schlagerdivornas försvartal! Kanonbra låt, jättesnyggt nummer, och Charlotte levererade som den proffsdiva hon är. Gina skötte sig bra i vanlig ordning, men jag tycker att skämten är i ljummaste laget. Hoppas på ändring nu när Henrik Schyffert gör henne sällskap i Sveriges Peking!
Dramaten-tolkningarna av tidigare bidrag och Jonas Gardells schlagerskola håller fortsatt hög klass (även om jag tvivlar på att någon kommer kunna toppa Stina Ekblads "Groupie"-läsning från första deltävlingen).
Väl mött i schlagerland!

SaRaha - Kizungozungo
Ett afroetno-bidrag! Hoppsan hejsan, så välkommet! Inte så illa faktiskt. Med sämre konkurrens hade nog SaRaha kunnat ta sig till final eventuellt, men nu möter hon publikfavoriter som Oscar Zia och After Dark. Andra Chansen som bäst.

Swingfly feat. Helena Gutarra - You carved your name
Swingfly gör comeback! "Men gud vad det här låter som Teddybears STHLM!" tänker ni nu, och det gör ni himla rätt i för Jocke Åhlund har nämligen skrivit låten tillsammans med allas vår Kleerup. Tyvärr blir detta ingen ny "Me and my drum" dock. Det rycker förvisso en aning i dansnerven och Helena Gutarra är ball, men det räcker faktiskt inte för mig, Swingis. Jag tippar femma som bäst.

SMILO - Weight of the world
Alltså vad är grejen med alla dessa okända pojkband som dyker upp i Mello varje år? Det går ju liksom ALDRIG bra för dem? Förutom när State of Drama helt jävla oförklarligt gick direkt till final med världens tråkigaste låt för några år sedan. Men nej, jag tror det blir floppeli-flopp och sistaplats för dessa söta men ack så hopplösa pojkar.
 
After Dark - Kom ut som en stjärna
Jag avgudar Christer Lindarw och After Dark. Här har vi gayig schlager deluxe!  Jag hoppas att folket röstar detta vidare direkt till final! En final med AD blir blir alltid mycket roligare! Heja Christer! GAY POWER!

Lisa Ajax - My heart wants me dead
Har ni också undrat varför man inte hört någt om Lisa Ajax sedan hon vann Idol för snart två år sen? Svaret har ni här: hon gör galet tråkig och identitetslös musik som ingen vill lyssna på. Risk finns att Lisas fans röstar detta vidare till Andra chansen. Notera dock att detta vore mycket mycket dumt av Lisas fans. 
 
Boris René - Put your love on me
Hej du Boris, du är ju kanonbra! Skön och snygg låt, om än lite "powerlös". Men Boris sjunger grymt bra. Och med tanke på att svenskana verkar gillar den här typen av slätstrukna radiohits så blir det nog minst Andra chansen för Boris.
 
Oscar Zia - Human
Charmiga Oscar tog After Darks råd och kom ut som en stjärna för ett par veckor sedan. Han har veckans snyggaste låt. Jag tycker personligen att den är tråkig, men Oscar har fjortisarna i sin hand och något annat än finalplats vore mycket märkligt.

TILL FINAL
Oscar Zia
After Dark

TILL ANDRA CHANSEN
Boris René
SaRaha
 
FEMMA
Swingfly feat. Helena Gutarra

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0