Jag hatar din kollektivtrafiksegoism

Eftersom inlägget "Jag hatar din barnvagn" blev så uppskattat så tänkte jag fortsätta "Jag hatar..."-serien. Och denna gång känner jag starkt för att skriva lite om de så kallade t-bane/bussegoisterna.
Under rusningstid är det ofta väldigt trångt i Stockholms kollektivtrafik. Alla slutar jobbet/skolan och ska hem så fort det bara går. Och visst, vem vill inte hem efter en lång arbetsdag? Men till skillnad från i princip alla andra stockholmare så klarar jag av att uppföra mig civiliserat och hänsynsfullt även fast jag är på väg hem. Och vad menar jag då med att uppföra sig civiliserat och hänsynsfullt? Ja, det borde väl egentligen te sig självklart, men eftersom det uppenbarligen inte gör det så följer här en lista:
1. Man sprider ut sig över perrongen så att alla inte kliver på samma jävla vagn. Jag fattar inte varför alla är så kåta på att åka längst fram och längst bak när det alltid är som mest folk där?
2. Man låter avstigande gå av innan man själv går på.
3. Man sätter sig på sätet längst in så att efterkommande passagerare slipper klättra över en till platsen bredvid.
4. Man håller inte upp dörrar som stängs för att snacka med kompisen som står kvar på perrongen. Om jag nånsin ser det hända framför mig kommer jag fanimig kicka av idioten.
5. Man sätter icke sin feta jävla väska/ryggsäck/kasse på sätet bredvid sig, den har man antingen i knät eller på golvet.
6. Man tar med sig sin fucking tidning när man går av. Det gäller förresten vilket jävla skräp som helst, varenda hållplats/station är ju full av papperskorgar och återvinningsbehållare. Hur svårt kan det vara?
7. Man behöver inte knuffas.

Och till alla ni som åker Farstabussarna under rusningstid: ni behöver inte kuta som galningar när ni ser bussen stå inne, de går för bövelen varannan minut! Vänta hellre på nästa så slipper ni stå och mysa med en massa svettiga främlingar på en stekhet buss.

Fan vad jag är smart. Jag borde bli statsminister.

Kommentarer
Postat av: Hannah

"man behöver inte knuffas"



du är det sötaste som finns boob :)

2008-06-03 @ 20:43:40
URL: http://lohannah.blogg.se/
Postat av: syster yster

you'd get my vote!

2008-06-03 @ 23:52:56
Postat av: Pia

Mer kloka ord av Bobsan!

2008-06-04 @ 08:48:26
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0