Tvättstugegissel

Alltså, det här med tvättstugeintriger har man ju hört talas om till höger och vänster, men faktiskt så har jag själv varit ganska skonad från fenomenet. När jag bodde med Nicolina så fick vi fajtas lite en gång med en granne som stulit vårt torkskåp och vår torktumlare, men annars har det gått väldigt smidigt.
Men idag var det en liten tant som kom in när jag precis lagt min tredje och fjärde omgång med tvätt i maskinerna. Hon stod och stirrade en stund med en Ikeapåse i ena handen och en shoppingväska (en sån på hjul, ni vet) i den andra, båda fulla med tvätt.
"Oj oj oj", ojade sig Tvättanten, "ja det var ju dumt att jag inte skrev upp mig".
Jag log lite mot henne och undrade varför man i hennes ålder inte lärt sig att man måste boka tvättid i gemensamma tvättstugor. Och sedan förstod jag att det är såna som hon som orsakar konflikterna i tvättstugan. 
Tvättanten bokade tiden efter min och försvann. Sen kom hon tillbaka en halvtimme innan hennes tid började och började lassa in tvätt i en av maskinerna som jag precis hade använt. Och fine, jag var visserligen klar med den maskinen, men vad fan? Har hon bokat 16-19 så får hon väl tvätta 16-19? Jag hade ändå torkutrymmena till 17, så hon hade ändå ingenstans att torka tvätten när programmet var klart. Knäppkärring.

Imorgon ska jag nog organisera i min garderob/förvaringsutrymme. Jag ska lägga upp före- och efter-bilder här så ni förstår vilket enormt arbete jag kommer ha gjort.

Bara en arbetsdag kvar, sen blir det Turkiet. Yey!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0