Glenn Hysén-debatt del 2

Debatten om Glenn Hyséns påstådda bögknackning fortsätter.

Anonym sa:
Till Bobby. Skaffa lite hjärnceller och se att våld mot kvinnor och bögar hör ihop, och hur pinsamt självhatande din attityd är.

Bobby sa:
Anonym: Självhatande? Snacka om att vara ute och cykla. Jag kan sammanfatta min åsikt i hela den här frågan så här: Glenn Hysén må ha använt övervåld, det säger jag ingenting emot. Hans reaktion på att någon ovälkommet tog honom på kuken var subjektiv och får stå för honom, vissa hade säkert reagerat annorlunda, vissa hade säkert reagerat likadant. Däri ligger dock inte debatten. Kvinnovåld och hatbrott hör ihop på ett visst sätt, men ändå inte. För som jag skrev, om Hysén hade varit en kvinna i samma sitaution så hade reaktionerna varit helt annorlunda. Mannen som tafsade på Hysén provocerade fram en våldsam reaktion. Det var han som gjorde fel. Sen kan man anse att det var jävligt onödigt att slå honom medvetslös, det tycker jag också, men det hör egentligen inte hit. Att utesluta Glenn Hysén från officiella gaysammanhang för att han fredade (om än våldsamt) sig mot antastning är befängt. Måste man älska ALLA HBT-personer om man ska invigningstala på Pride, även de som är dumma i huvudet och tafsar på andras könsorgan? Måste man acceptera sådant uppförande för att som hetero accepteras som "homovän" i gayvärlden? Då har den sexuella liberalismen i homobubblan gått lite väl långt.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0