Jag älskar film + snacks

När jag ska se på film eller någon tv-serie så är det inte bara för mig att sätta mig i soffan, luta mig tillbaka och njuta.
Nej nej nej.
Jag har nåt som nästan skulle kunna liknas vid ett beroende. När jag sätter mig för att se en film/serie, så känner jag direkt att något saknas. Det uppstår ett hål inuti mig. Jag kan inte slappna av förrän detta hål täpps igen.
Det som saknas är snacks, eller tilltugg. Jag måste helt enkelt äta på något när jag ser på film eller tv. Och det måste inte vara godis, det kan vara mat, smörgåsar, frukter eller grönsaker eller vad fan som helst som går att äta.
Detta kan tyckas vara lite jobbigt, och det är det ibland. För det är inte alltid jag har något hemma som jag kan snaska på framför teven, och det är sällan jag orkar pallra mig ner till affären för att handla något när jag är i mys-läge.

Men när jag har planerat för dessa stunder (som jag ju vet infinner sig varje gång jag stoppar en dvd-skiva i spelaren) så kan jag leende plocka ut till exempel en påse chips ur skafferiet, blanda lite dipp och hälla upp ett glas Coca-Cola och sedan slå mig ner i soffan, totalt tillfreds med tillvaron.
Nu är det ytterst sällan som jag köper chips, utan det får oftast bli min middag som får agera filmtilltugg. Two birds, one stone.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0