Kock-Bobby

Jag har aldrig kunnat laga mat. Mina kulinariska färdigheter omfattar pastakokning och köttbullestekning. Jag skulle nog kunna klara av en pannkaka eller två om jag gav mig på det.
De få gånger jag givit mig på att laga nåt som mamma givit mig recept på så har det gått lite sådär. Visst har det gått att äta, men det blir aldrig som när mamma gör det.
Nu har jag tillbringat en stund i köket med att assistera mor min under tillagningen av så kallad whiskey-kyckling, som ska serveras om cirka en timme när Regina anländer. Det är ett väldigt enkelt recept, så enkelt att till och med jag som har kökstummen mitt i handen skulle klara av det.
Detta har givit blodad tand förstås. Det är ju kul att laga mat för bövelen! Men förutom min tidigare oförmåga så har även ett visst uns av lathet hindrat mig från att laga några mer avancerade rätter hemma. Nu är jag dessutom student och använder min ekonomiska begränsing som ursäkt. Jag har faktiskt en kokbok som jag fick av Kim för typ två år sedan. Den står mest och samlar damm i min bokhylla.
Men när jag återvänder till Stockholm så ska jag fanimig bjuda hem några kompisar på en ordentlig middag som jag banne mig ska laga alldeles själv! Och den ska smaka som mammas mat, annars kommer jag hiva ut den genom fönstret!
Då kan någon som är mindre kinkig, till exempel en hungrig ekorre, få njuta av den istället.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0