Jag hatar blåa linjen

Jag hatar den blåa linjen i tunnelbanan. Alltid förseningar, alltid korta tåg, ofta gamla tåg. Idag när jag kom ner till perrongen i Rissne efter min sånglektion för att åka hem så fick jag vänta 15 minuter på tåghelvetet. På grund av vagnfel, meddelades det. Och när tåget sen kommer så är det ett sådant där gammalt skittåg från typ mitten av 80-talet. Inte konstigt att det blir vagnfel när tågen är äldre än passagerarna.

Däremor är jag grymt road av den nya engelska rösten på de nyare tågen, som säger "Next stop: Gamla stan" och liknande. Vid min station, slutstationen, säger han "All passengers, please get off the train here". Jag tycker det är hysteriskt roligt.

Snart får jag besök av min far. Jag kanske ska ta och spela upp "En dejlig rosa" för honom?

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0