Jag hatar din automatockupering

Petra nämnde i sin blogg att hon, när hon hade extremt bråttom till Uppsalatåget, hamnade bakom en sölig tant vid SL-automaten. Ja, varför sölar folk så vid automater av alla de slag? Biljettautomater, bankomater, godisautomater, you name it. Jag stod bakom en i bankomatkön i Rissne idag som gjorde den där onödiga grejen som jag irriterar mig så på: när kortet kommer ut så står hon och knölar en stund för att stoppa ner det i sitt fack (som preciiiiiis rymmer ett Visakort) igen, så hon kan inte ta pengarna på en gång när de ploppar ut. Så pengarna sitter där i luckan medan hon pillar med kortet, sedan tar hon slutligen sedlarna och börjar pilla ner dem i plånboken - men utan att flytta på sig. Tydligen var detta en kvinna som antingen är en obotlig kvittosparare eller så hade hon redan sjukt mycket pengar i plånkan, för trångt verkade det vara. Hon pillade och knölade och trixade för att få ner pengarna i sedelfacket, hela tiden blockerande bankomaten. Precis när jag börjar stega fram för att lite demonstrativt sätta in mitt kort så blir hon klar och trippar iväg. Då var vi sammanlagt 4 personer som stod bakom och väntade. Trög!
Folk må tycka att jag är en stressad idiot med i-landsproblem, men för min del handlar det inte om tiden i det här fallet. Det handlar om hänsyn till människor runt omkring en. Så det så!


Kommentarer
Postat av: syster yster

även jag är en stressad idiot med i-landsproblem i så fall... ligger det i generna kanske?!

2008-09-17 @ 23:22:56

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0