Komplement

Nu kom jag på tre saker till som jag borde ha haft med på min lista över saker som jag inte förstår mig på.

För det första:
Det här med att göra så kallade skidbackar i osten, det vill säga att man hyvlar så att det blir som en grop i mitten. Det är ju jättedumt? Det går ju inte att få till ordentliga ostskivor på det viset? Då får man sitta och pussla på små bitar ost över hela mackan, och det verkar ju vara ett väldigt onödigt slöseri med tid.

För det andra:
Att gräva gropar i smörpaketen. Inte för att det egentligen spelar någon roll, men det ser så jävla grisigt ut!

För det tredje:
Att klämma mitt på tuben. Det må vara kaviar, mjukost eller tandkräm eller vilken annan tubförpackad produkt som helst, men varför klämmer man på mitten av tuben så att det som finns längst in inte kommer ut? Det verkar så ologiskt!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0