Sweet talk

Har tänkt på det här med komplimanger.
Jag har överlag svårt att ta komplimanger, men vissa är värre än andra.

Jag hatar när folk kallar mig för "söt" till exempel.
Vadå "söt"?
En hundvalp är söt.
En bebis är söt.
Men när man kallar en vuxen människa för "söt" så får det genast en nedvärderande effekt. Eller är det bara jag som tycker att man känner sig enormt liten så fort man blir kallad söt?
Folk har ju en tendens att utnämna folk som gör bort sig till söta. "Nämen vad sööööööööt!" utbrister man gärna när någon gjort något dumt eller fel. Jag hatar det.
Kanske är det därför jag hatar "söt". För att jag förknippar det med nedvärdering och "tycka synd om"-mentalitet.

Så nu vet ni. Kalla mig inte söt.
För i helvete.


Kommentarer
Postat av: SaraBerguv

nåå, arg OCH sööööt! puss

2009-07-13 @ 18:32:29

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0