Bröllopsyra

Jag började tänka på när man någon gång i framtiden ska gifta sig. För jag vill gifta mig faktiskt.
Och så började tänka på svensexan.
De svensexor jag har beskådat på håll har alltid inneburit att den blivande brudgummen ska genomföra så många pinsamma uppdrag som möjligt á la nollning. Det känns lagom lockande för mig faktiskt.
Jag vill ju faktiskt ha kul och trevligt på min eventuella svensexa. Tyvärr så ligger ju planerandet inte i mina händer,

Vilket leder mig in på nästa fundering: vilka ska anordna min svensexa? Jag har ju begränsat med manliga vänner?

Men vem har sagt att en svensexa bara måste bestå av killar? Nej nej, det viktigaste är väl att man festar loss med sina nära och kära en sista gång innan man knyter bandet liksom?



Så väck med gamla konservativa svensexregler! Inga strippor, inga pinsamma uppdrag på Sergels torg, ingen knasig kycklingdräkt. Bara SKOJ!

Om jag nu någonsin kan behålla en karl så pass länge att bröllop och svensexa överhuvudtaget blir aktuellt. Here's hoping!


(c) Jenny Blad

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan, har du nån aning om var man skulle kunna köpa 2st såna där kycklingdräkter? :)

2010-01-13 @ 17:32:57
Postat av: Bobby

Ledsen hörre du. Har inte en aning. Du får googla "maskeradbutik" eller nåt.

2010-01-13 @ 18:23:52
URL: http://hejgotland.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0