Sommarens mitt?




Jag tycker att namnet "midsommar" är lite knas. Som att det skulle vara i mitten av sommaren nu? Sommaren har ju precis börjat! Det har varit vår fram tills nu! Det är lite taskigt att från och med nu så ska det börja bli mörkare på kvällarna igen. Hela juli och augusti blir som en enda nerförsbacke mot hösten och mörkret, för efter sommarsolståndet så känns det som att eftersom det börjar bli mörkare igen så påbörjar man vägen tillbaka mot vintern.
Men äsch, så tråkigt det låter! Fy mig! Vi har fortfarande två och en halv månad kvar av sommar, sol och värme. Hoppas vi.

Midsommarafton alltså. Syster yster + sambo Johan är här, ikväll blir det middag med dem och två av Syster ysters vänner. Jag har utsett mig själv till musikansvarig eftersom jag suger på att laga mat. Dock har jag inte berättat för någon i sällskapet att jag är musikansvarig. Kan vara dags för det.

I övrigt: ha en glad midsommar! Vi på Gotland har strålande vackert väder, hoppas ni också har hittat de regnfria zonerna.



Några aktiviteter som vi inte kommer ägna oss åt idag:

Dans runt stången (är det inte lite nasty att dansa med barnen kring en jättekuk?)


Hoppa säck.


Samla sju sorters blommor under kudden (även om jag är tillräckligt desperat för att pröva allt).


För man vet ju aldrig. Tanken är ju att man ska sova med blommorna under kudden och drömma om den man ska gifta sig med. Men tänk om typ den här killen dyker upp i drömmen?

Är det inte lite "Heeeeere's Johnny!" över honom?
Jag säger nej tack.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0