Bobby och bloggarna

Har surfat runt på lite bloggar, och förvånas fortfarande över att 90% av dem skrivs av gravida kvinnor eller särskrivande fjortisar med Elin Kling-komplex. "Min kamp mot övervikten" är också ett populärt bloggtema, men mammorna och fjortisarna dominerar ändå.

Jag har försökt läsa dessa bloggar, i hopp om att finna svar på varför de är så populära och varför just graviditet och fjortis-ism är såöverrepresenterat.
Gravid-bloggarna är ibland välskrivna och ganska underhållande, men inte tillräckligt för att jag ska fortsätta läsa. Fjortis-bloggarna är egentligen mer underhållande (jag fascineras över att man kan vara så intresserad av sin egen frisyr), men deras katastrofala stavning gör att jag helt enkelt inte orkar. Särskrivningar, förkortningar, talspråk... Många tycker kanske att det är lättare och bekvämare att läsa, men jag är alldeles för mycket språkpolis tyvärr.

Jag fann inget svar på min fråga. Någon som har en teori?


PS. Någon mer än jag som tycker att det är hysteriskt kul att mammabloggaren "17 år och trebarnsmamma" efter sin födelsedag döpte om bloggen till "17 år och trebarnsmamma (18 nu)"?


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0