The Game

Igår kväll var jag ute och inmundigade ett glas alkoholhaltig dryck tillsammans med Regina och hennes nya vän Paul Sherlock från Bristol, England. Vi pratade om allt möjligt, bland annat om boken "The Game" som Regina läst ganska nyligen. Det är en bok om en raggningsteknik (för heteromän) som går ut på att man ska förolämpa tjejen som man vill lägra, istället för att traditionsenligt smickra henne. Jag kan inte redogöra exakt för hur man ska gå till väga för att denna teknik ska vara framgångsrik, men tydligen så är den vansinnigt effektiv.


Regina hade även hört om en annan teknik (för heterotjejer) som handlade om ögonkontakt. Man skulle först få sitt tilltänkta offer att titta en i ögonen, varpå man snabbt skulle titta undan och räkna typ till fem eller nåt för att sedan titta upp igen, och om man då fick ögonkontakt igen så skulle killen med all säkerhet komma fram och prata med en.

Min stilla undran är - hur orkar folk hålla på med allt detta? Hur pallar man ständigt spela dessa spel? Det är ju så utomordentligt fånigt att Linda Rosing verkar seriös i jämförelse.


(eller kanske inte)



Tänk om folk bara kunde vara ärliga mot varandra istället? "Hej, jag tycker du verkar vara jävligt trevlig, och så är du skitsnygg. Ska vi ta en drink ihop?".

Förolämpa? Det låter ju lustigt, men please? Det funkar kanske på puckade amerikaner, men jag vete fan om det skulle slå väl ut på en svensk krog.

Det är samma sak med allt som har med sex, romantik och förhållanden att göra. "Han skrev inte 'puss' i slutet av sms:et! Han hatar mig!". Alla dessa koder vi läser in i allting! Jag blir vimsig bara av att tänka på det. Är det därför jag är singel? För att jag varken vill eller kan spela dessa spel?

Jag skiter fullkomligt i om det finns nån oskriven regel som säger att man inte får ringa/sms:a dagen efter en dejt, utan man ska vänta kanske två dagar. What the fuck?! Om man hade trevligt och vill ses igen - säg det då! Jag skulle bli smickrad, oavsett om jag kände samma sak eller inte. Och om man inte är intresserad av någon - säg det då! Istället för att "inte skriva 'puss' i sms:et och hoppas att han/hon fattar vinken".

GAH! SNACKA MED VARANDRA FÖR FAN!

The Game - "Spelet". Jo jag tackar, jag.
Kräkas.


Kommentarer
Postat av: Regina

Nej, nej. Jag orkar inte harva mig igenom en sån bok. Det är min käre kille som tyckte att det var värt att köpa skiten inbunden och allt. För att lära sig ragga...?

Men den verkar som en intressant studie i mänskligt beteende.

Puss!

2010-02-25 @ 22:23:32
URL: http://regis.blogg.se/
Postat av: Eda

Haha jag läste en krönika som till stor del handlade om denna bok! Krönikören berättade killkompisars misslyckade raggningsförsök till följd av den här boken.. En kille hade kört med "Du är nog världens fulaste tjej"(!)Hur kan man ens bli förvånad över att den repliken inte går hem?!...

2010-02-26 @ 10:18:44

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0