Carl-Philip & Sofia

Nu tänkte jag adressera denna töntiga mediahysteri som uppstått kring Carl-Philips senaste erövring.

Sofia Hellqvist är en förvuxen fjortis med förflutet som utvikningsmodell och Paradise Hotel-deltagare. Nu har hon allt oftare synts offentligt tillsammans med Hertigen av Värmland. Självklart vattnas det i mediahajarnas giriga munnar, och teorierna och ryktena sprids fortare än vad Anna Bergendahl kan säga "Var tog min finalplats vägen".
Ryktena har pågått ett antal månader nu, och ännu har prinsen inte bekräftat att ryktena stämmer. Han har heller inte förnekat att han och PH-bruttan är ett par.
"Experterna" hävdar förstås att detta beror på det förmodligen oundvikliga ramaskri som skulle utbryta om prinsen öppet deklarerade sin kärlek till en simpel, trashig dokusåpa-fjortis.



Min teori: Carl-Philip är inte alls ihop med Sofia Hellqvist. Hon är anställd av Hovet för att agera rökridå för det faktum att vår fina prins är homosexuell. Efter Emma Pernald (som väl tröttnade på att vara faghag) behövdes något magstarkt som verkligen skulle fånga folks uppmärksamhet innan prinsen fick för sig att börja leva singelliv.

Jag vet att min teori inte är fullt lika logisk som mediernas. Men den är bra mycket roligare och mer intressant.

Tillåt mig avsluta med ett axplock av skvallerpressens iakttagelser.

"Carl Philip visade i går för första gången offentligt upp sin nya flickvän - Sofia Hellqvist - under en racingtäving i Karlskoga. Prinsens föräldrar hade ingen aning och det han gjorde är mot alla kungliga regler."
(Oh please, de pussades inte ens)

"Här lämnar Sofia Hellqvist och Carl Philip prinsens lägenhet vid Slottsbacken en tidig morgon. I största hemlighet har hon sovit över hos sin pojkvän. Nu planerar paret för en sommar tillsammans."
(I största hemlighet? Lik förbannat lyckades Expressens skvallerkärringar få nys om det. Och vad fan vet DOM om vad CP och Soffan planerar att göra i sommar?!)

"Prinsen i röd jacka - och nya kärleken Sofia Hellqvist i matchande röd tröja. - När man klär sig likadant signalerar man att man vill höra ihop, säger Expressens relationsexpert Katerina Janouch."
(HAHAHAHA! Det var det fånigaste jag nånsin hört. Som att de satt och BESTÄMDE det innan de gick ut? Pfff!)



Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0