Dollhouse

Äntligen har jag tagit mig tid att titta på Buffy-skaparen Joss Whedons senaste tv-serie "Dollhouse", och jag måste säga att den är ganska briljant. I början var hag tveksam, men redan efter andra avsnittet var jag helt såld.
Serien handlar om en illegal organisation vid namn Dollhouse som tillhandahåller en högst ovanlig tjänst till de som har råd att betala: programmerbara människor. Dollhouse förfogar över ett antal "Actives", personer vars personligheter har raderats. Detta gör att de med hjälp av den allra senaste tekniken kan inpräglas med vilken annan personlighet som helst. Dollhouses kunder kan alltså beställa vilken typ av person som helst, till i stort sett vlket ändamål som helst. Efter "uppdragen" får alla Actives återvända till Dollhouse och åter bli nollställda tills nästa kund behöver dem.

Huvudrollen Echo spelas av Eliza Dushku, mest känd som Faith i "Buffy".

Just när jag förälskat mig i serien så fick jag veta att den lades ner efter andra säsongen. Så jävla surt. Jag hoppas verkligen att Joss Whedon kan få en ny hit-serie snart som kan få hålla på i några säsonger.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0