The Meeting according to Bobby

Fråga: var träffar man enklast en potentiell partner? På jobbet/i skolan? På krogen? På hemmafester bland bekantas bekanta? I wonder.

Jag kan inte minnas en enda fest jag varit på där jag träffat någon homosexuell man att interagera med. Min sociala cirkel med omnejd är otillfredställande heterosexuell och dessutom till största delen av kvinnligt släkte (I love you!).

I min nuvarande skola har jag bara identifierat en enda bög och han har enligt uppgift pojkvän. Vilket inte spelar någon roll eftersom jag ändå inte är intresserad av honom.

I mitt arbete på RFSL omges jag av enbart hbt-personer, men även där har Amor lyst med sin frånvaro.
Mina dejter/förhållanden har varit resultat av utvecklade one night stands eller online-kontakter.

Jag har, liksom de flesta (gissar jag), en fånig dröm om att träffa min framtida partner på något slumpartat och smått Hollywood-aktigt sätt.

Till exempel:

Hamna bredvid varandra på en buss/t-bana.
Krocka på stan.
Bli presenterade på en fest.
Få varandras post (om man bor grannar).

Ja, det låter jättelöjligt. Just därför MÅSTE det ju vara roligt också.

Kommentarer
Postat av: syster yster

din kära syster träffade ju sin sambo på ett hyfsat hollywood-aktigt sätt! så om du också åker iväg på en jag-ska-laga-mitt-brustna-hjärta-genom-att-hångla-med-spanjorer-resa till barcelona kanske du också springer på din kärlek utanför en nattklubb :)

2010-05-02 @ 17:07:50
Postat av: Eda

Du kommer träffa din drömman!!! Jag tror jag har gjort det nu, men han vet inte om det än :P hahaha

2010-05-02 @ 23:33:59
Postat av: berguv

Jag har svaret!!! Idol EDDIE!!! han har ju kommit ut nu! såå söt! Ta chansen Bob!

2010-05-03 @ 14:30:38

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0