Jag hatar kollektivtrafikkaos (Favorit i repris)

Ett gammalt inlägg från 21:a december förra året. SL:s trafikkaos gjorde att jag nästan missade båten till Gotland när jag skulle hem över jul & nyår. Lägger ut det igen nu i vidskepligt hopp om att det kanske ska förhindra en liknande katastrof i år.  Håll till godo.



Har anlänt till Gotland, efter mycket om och men.

Ett tag tvivlade jag på om jag skulle hinna med båtjäveln eftersom pendelhelvetet var skitförsenat. Och då var jag ändå ute i väldigt god tid och tog ett mycket tidigare bajståg än vad som egentligen är nödvändigt eftersom jag vet hur kuk-SL fungerar på röv-vintern.

Ändå kom jag fram till Nynäs en halvtimme senare än planerat och fick stressa till hamnterminalen genom snödrivorna (vad i helvete sysslar Sveriges snöröjare med!?!?!). Mitt tåg blev extra försenat "på grund av tidigare vagnfel" i en annan del av länet.

Tro fan att det blir vagnfel när tågen ser ut så här:


Ska vi acceptera att det kommer att vara så här för evigt? Ska vi sitta fast på tåg och bussar varje vinter och komma försent till anslutningar, skolor och arbeten? Varför görs inget för att förebygga att detta obligatoriska kaos utbryter, när vi VET att det KOMMER utbryta varenda helvetes år?

Jag önskar mig en vinterrustad kollektivtrafik i julklapp, Fredrik.
Och jag har varit jävligt snäll, ska du veta.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0