Jag hatar ditt processnamn

Igår segade min dator sig något enormt. Inget ovanligt i och för sig, eftersom den i datorår är cirka 300 år gammal. Men jag har fått lära mig lite knep från datorduktiga vänner, som har berättat att man kan snabba upp processorn en aning genom att gå in på "processer" under Aktivitetshanteraren och avsluta de processer som man inte har någon användning för. Sicken grej!

MEN.

Hur i hela jävla fridens namn ska man kunna veta vilka processer man kan avsluta utan risk för att ta livet av datorn? Processerna heter nämligen inte tydliga namn som talar om vad de är till för, utan de heter saker som SSScVXHF och JSHUDTD och KLDRTC.
Och man vågar ju inte chansa, eftersom det när man avslutar en process kommer upp ett varningsmeddelande som i princip säger att "ÄR DU HEEEELT SÄKER? FÖR DET KAN GÅ SÅ ILLA ATT DU FAKTISKT DÖR OM DU STÄNGER NER DET HÄR!".



Tack till Ituneshelper och Ipodservice som jag kan stänga ner utan ångestattacker, för att de står som just "Ituneshelper" och "Ipodservice".

Men ni andra processjävlar?

COME ON!!!!! I don't speak computish!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0