Bobby står så grön och grann i stugan

Och så stod då äntligen årets julgran färdigklädd och fin i sin vrå. Det är jag och min syster som varje år klär granen på kvällen den 23:e december, men eftersom hon jobbar sent den 23:e i år så fick vi finna i oss i att bryta denna tradition och istället klä granjäveln den 22:a. Men tänk, det visade sig gå alldeles utmärkt!
Syster yster uppyäckte också att det gick ganska bra att klä mig också.
image5

Idag har jag och min bror, som anlände till ön igår från huvudstaden, varit och sista minuten-shoppat några klappar. Han övertog också min sängplats, så jag har nu blivit förpassad till soffan. Mitt forna rum har nämligen sen jag flyttade hemifrån blivit förvandlat till ett sprillans modernt tv-rum, med vägg-tv, digitalbox, hemma-biosystem och hela kitet. Mamma erbjöd sig att ställa upp en säng i tv-rummet, men jag tycket det verkade så omständigt så jag nöjde mig med soffan. Den visade sig vara riktigt skön!

Men visst känns det konstigt att inte ha sitt gamla rum kvar. Jag hade förstås inte förväntat mig att det skulle stå orört för all framtid, men jag var heller inte beredd på att det skulle försvinna. Mamma och pappa höll dessutom det hela hemligt, så jag fick inte veta det förrän jag kom hit förra helgen heller. Det har dock blivit vansinnigt snyggt sen de gjorde om (nya tapeter och möbler osv.), så jag har accepterat att jag nu för evigt är utflugen ur boet. Stockholm är nu mitt hem, och därmed basta.

Dagens lista:

5 TV-PROGRAM JAG INTE KOMMER SE I JUL

1. Karl-Bertil Jonssons julafton (inte för att jag inte vill, men vi har aldrig gjort det, och det är ju också en slags tradition?)
2. Kungens jultal (åh så spännande att se Calle Gurra stå och läsa ett klyschigt tal han inte ens skrivit själv.)
3. Bingolottos uppesittarkväll (för jag är inte 50.)
4. Idolerna önskar god jul (eh... qué?)
5. Hälsoresan (av alla svenska filmer de kunde ha visat... suck.)

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0