I tried to be like Grace Kelly...

Läste ett utdrag ur ett tal av Fredrik Reinfeldt i tidningen idag. "Jag går sida vid sida med folket, vars förtroende jag bär" eller nåt sånt hade han sagt. Och jag säger inget om det, jag tycker att Fredde är helt okej för att vara moddis (moderat). Men det lustiga var att längre in i tidningen stod det att Mona Sahlin enligt de senaste mätningarna har större förtroende bland svenskarna än vad Fredde har. Knas! Om Mona bara kan hålla Tobleronebegäret i schack så ska ni nog se att hon och hennes sossar tar hem spelet i nästa val.

Det känns inte så värstingkul att åka hem till Stockholm på söndag. Borta bra, hemma bäst är verkligen sant, men ibland vill man kanske vara borta lite längre innan man åker hem igen. Och just i Visby blir det ju lite förvirrat, eftersom det här också är hem på sätt och vis. Det kanske kommer förändras nu när man inte har kvar sitt gamla rum längre.

Idag hade jag tänkt bredda mitt kulturella sinna och se musikal-klassikern "High society" med Bing Crosby och Grace Kelly på tv. Men jag glömde förstås bort det. Och igår hade jag chansen att se Hitchcock-filmen "Vertigo", men jag orkade inte för den började så sent. Jag har svårt för att se filmer på tv nu för tiden, jag vill liksom bestämma själv när jag ska se dem. Och jag vill kunna pausa och spola tillbaka om jag missar nåt. Jag är DVD-skadad helt enkelt.

Dagens lista:

5 FANTASTISKA FILMMUSIKALER

1. Hairspray (världens bästa lyckopiller, garanterat fri från biverkningar)
2. Singin' in the rain (Gene Kelly sjunger och dansar som en gud och är dessutom gudomligt stlig)
3. Moulin Rouge (en orgie i färg, musik och fantasi som man kan se hur många gånger som helst)
4. Chicago (Catherine Zeta-Jones, Reneé Zellweger, och "all that jazz")
5. Rent (lite övertydlig i sitt budskap, men ändå gripande och med grym musik)

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0