Introducing....

image1
Ah, en sprillans ny blogg! Jag känner mig märkligt peppad och motiverad! Jag har tidigare gjort några tama försök till seriöst bloggande, men när det gick upp för mig att det krävdes självdiciplin och sånt för att hålla bloggen aktuell och intressant så blev jag lite modfälld, eftersom självdiciplin och sånt inte riktigt är min grej.
Men nu känns det plötsligt helt annorlunda! Jag vet inte varför, och helt ärligt så ger jag blanka fan i det. Bloggvärlden, here I come!

Tillåt mig presentera mig lite. Jag har ett namn, men kallas Bobby.
Jag bor i stora stygga Stockholm men är född på lilla rara Gotland där jag bodde tills jag var nitton år.
Jag är 24 år men har redan 40-årskris.
Jobbar gör jag minsann, på fashionabla McDonald's mitt inne i citysmeten, men föredrar mitt extrajobb på RFSL (Riksförbundet för homo- bi och transpersoners rättigheter).
Jag är singel, men inte frivilligt.
I brist på pojkvän ägnar jag all min lediga tid åt trevliga vänner samt att samla på mig filmer och tv-serier på dvd.

Eftersom jag avgudar teman och listor så kommer denna bloggs tema att vara "gotländska iakttagelser i storstaden" och varje inlägg kommer att innehålla MINST en lista av något slag, Några undantag från temat kommer naturligtvis att förekomma, eftersom det ju faktiskt finns begränsat med saker för en stackars gotlänning att iaktta i en storstad. Nåväl...

Dagens lista:

5 FÖRDELAR MED EN BLOGG

1. Ego-boost (I love me)
2. Hjärngympa (av nåt slag)
3. Tidsfördriv (på gott och ont)
4. Terapeutiskt (vem vill ha en analfixerad shrink med Freudkomplex anyway?)
5. Utlopp för min listlusta (jag har redan en massa på lager!)

Väl mött där ute.
Toodles.
B.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0