Numero uno - julsemester!

Helt galet, nu är jag igång och bloggar! Jag tycker att "blogga" är ett väldigt roligt verb faktiskt. Jag älskar att göra om substantiv till verb. Därför har jag ägnat Dagens lista åt just sådana verb. Störthärligt!

Sedan fem dagar befinner jag mig i mitt föräldrahem i Visby på julsemester. Hela två veckor tog jag ledigt, så den 30:e åker jag tillbaka till huvudstaden och vardagen. Men tills dess ska det slappas, julfiras och fröjdas i största allmänhet!
Gotland i juletid är ganska lustigt nu när man bott i Stockholm i snart fem år. Förr i tiden när man fortfarande kallade denna karga ö för sitt hem så tyckte man att julstressen var så himla påtaglig den här sista veckan före julafton. Som så många andra väntade man gärna med att julhandla till sista minuten, och så fick man lov att ta konsekvenserna för sin lathet. Trängsel, kvav varuhusluft och ilskna och stressade gotlänningar var några utav de utmaningar som man ställdes inför och som man trodde skulle härda en något när man sedan flyttade till storstaden och därmed fick nya julhandelsförutsättningar. Men icke!
Det som man på Gotland upplevde som höjden av stress och press och trängsel blev i jämförelse med Stockholm (naturligtvis) en baggis. Det har både sina för- och nackdelar. Nackdelen är förstås att man måste stå ut med de fanatiska 08:orna, som är grymt stressade och griniga även när det INTE är jul och därför blir ÄNNU mer stressade och griniga när det ÄR jul. Därför handlar jag alltid numera mina julklappar i november för att vara på den säkra sidan. Fördelen är att om man har nån sista minuten-julklapp att inhandla när man kommit till Gotland för att fira jul och därmed måste ge sig ut i "julstressen" i Visby centrum så tycker man inte att det är ett dugg jobbigt längre, för man jämför såklart med Stockholms sprängfyllda shoppingstråk. Nu tycker jag att Visby by Christmas är a walk in the park.

Nåväl, nu vankas det snart besök av bästa kompisen Regina. Vi ska för första gången mötas i en Singstar-match. Spänningen är olidlig. Eftersom alla potentiella läsare till denna blogg är VANSINNIGT nyfikna på vem som vann så återkommer jag med resultat.

Dagens lista:

5 SUBSTANTIV SOM JAG GJORT OM TILL VERB:

1. Blogga (skriva blogg)
2. Datorera (sitta vid datorn)
3. Facebooka (surfa på Facebook)
4. Miniräkna (räkna ut nåt med en miniräknare)
5. Sexa (ha sex)

Ta-da.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0