Oversleep

Suck, jag hatar att sova för länge! Det borde finnas någon slags sovspärr i kroppen som gör det omöjligt att sova mer när man väl har fått sina nödvändiga 7 eller 8 timmar.
Om jag bodde i Stockholms innerstad så skulle det förmodligen vara lättare att pallra sig upp i skaplig tid på helgerna, för där är det sällan tyst runt omkring en. Här på Gotland hör man oftast inte så mycket som ett pip, åtminstone inte om man inte bor på gatuplanet. Så här är det fritt fram att slumra fram till lunch, vilket jag gjorde idag. Med viss ångest som följd. Jag har våra stökiga grannar att tacka för väckningen. De för ett jävla liv, rent ut sagt. Men så har de typ femtielva ungar också, alla i spridda åldrar och alla lika ouppfostrade och skräniga.

Jag bor i Farsta. Det är en relativt lugn förort, men mitt hus ligger precis vid en genomfartsled och därför är trafiken mer eller mindre hög där dygnet runt. Så om jag vill ha hjälp med att komma upp nån morgon så öppnar jag bara fönstret lite innan jag lägger mig kvällen innan, så vaknar jag garanterat nästa dag av en ilsken morgontrafikant som ligger på signalhornet.

Dagens lista:

5 LJUD JAG HATAR ATT BLI VÄCKT AV

1. Grannen som borrar/bankar i väggarna
2. Hårfön
3. Dammsugare
4. Iskna väckarklockor
5. Dörrklockan


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0