Real Madrid vs Barcelona

En sak är säker: fotbollsmatcher är roligare i Stockholm. När det gäller att se dem på storbildsskärm på krogen i alla fall. Jag har visserligen aldrig sett en match på nån Visbykrog, men jag kan ändå tänka mig att det är roligare i huvudstaden. I Visby kan man ju inte åka och bada i Sergelfontänen när Sverige vinner en VM-match. Bara en sån sak.
Men efter att ha lyssnat på mamma, pappa och brorsan när de sett superderbyt Real Madrid-Barcelona så kan jag konstatera att engagemanget iallafall är detsamma som i Stockholm.
Det är lustigt egentligen. Det finns så mycket att hetsa upp sig för i världen, men av alla dessa saker så är det idrottsmatcher som alltid tycks orsaka de största och värsta känsloutbrotten? Jag dömer ingen, jag blir också helt uppslukad när jag kollar på Sveriges EM- och VM-matcher, men visst är det helknasigt? Finns det nåt annat som får vuxna människor att studsa upp och ner i soffan, skrika och gestikulera och svära värre än nånsin, än en fotbollsmatch?
Svar: icke.
Förutom när det gäller mig förstås. Jag blir likadan när jag tittar på Oscarsgalan.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0