Sverigehäftet

Idag när jag steg upp för att äta frukost så hade mor och far fått hem Sverigehäftet med posten. Ni vet det där häftet med erbjudanden om prenumerationer på alla möjliga onödiga saker, typ underkläder, tidningar, leksaker, pysselkit och så vidare. Jag älskar Sverigehäftet!
Det enda jag nånsin beställt ur det är ett medlemskap i Home Entertainment Film Club, men jag älskar att sitta och bläddra och låta mig förföras av alla generösa erbjudanden (som egentligen inte är så jävla generösa när det väl kommer till kritan). Just filmklubben är superkul att gå med i! Då får man välja 5 filmer till priset av en (plus en vansinnig fraktkostnad), och så förbinder man sig att inom ett halvår köpa minst två filmer till till fullpris för att man inte ska behöva betala fullpris på välkomstfilmerna också. En helt okej deal, för om man efter att ha köpt ytterligare två filmer går ur klubben så har man ändå fått sju filmer till priset av 3 (eller 4 egentligen, med fraktkostnaderna).

När jag satt och bläddrade i häftet idag så blev jag märkligt sugen på att beställa såna där instrumentkurser på cd. Jag har ju trots allt en keyboard som jag gärna skulle vilja kunna spela på. "Det kan ju inte vara så svårt", tänkte jag. Tänker nog snatta den sidan ur häftet innan jag åker hem. 
Jag har verkligen återknutit kontakten med mina estetiska sidor sen jag kom till Visby. Förutom mitt plötsliga intresse för att lära mig spela keyboard har jag även bestämt mig för att hitta en sångpedagog (något jag funderat på i typ tre år) och dessutom hittat en sång/teaterlinje på en folkhögskola som jag tänker söka.

Jag har velat fram och tillbaka i åratal nu huruvida jag ska plugga teater eller inte. Å ena sidan är det ju en enormt svår bransch att försörja sig inom, men å andra sidan så är det också det enda jag verkligen tycker är riktigt jävla kul. Och jag blir ju inte yngre heller, så nu har jag bestämt mig för att det helt enkelt får bära eller brista. Jag satsar helt enkelt på mitt estetiska jag, och om jag sen slutar som utfattig gatutrubadur har jag i alla fall följt mitt hjärta (förlåt, men jag hittade ingen smörigare formulering).

När jag ändå är i farten så kanske jag ska börja dansa också?

Dagens lista:

5 MUSIKALER JAG MER ÄN GÄRNA SKULLE VILJA SPELA I

1. Hairspray (erfarenhet eller inte, när/om det ska göras en svensk uppsättning så ska jag på audition!)
2. Moulin Rouge (en av världens bästa filmmusikaler har fortfarande inte satts upp på en svensk scen)
3. Cabaret (konferencier-rollen är en dröm)
4. Chicago (de enda rollerna jag vill göra i den är kvinnoroller dock. En gayvariant kanske skulle vara nåt?)
5. Rent (give me give me give me)

Värt att nämna är dock att jag skulle föredra att spela dem på engelska. Svenska översättningar brukar nämligen suga så hårt att man får blåmärken.

Kommentarer
Postat av: PC

Ja vad annat kan man göra annat än att satsa allt man har, sig själv. Vi ska ju alla dö och varför inte ga allt tills dess.

/PC

2007-12-29 @ 18:03:22
URL: http://enbart.blogg.se
Postat av: Gurra (far till bloggaren )

Måste tyvärr göra dig besviken min son.Vi har inte bara snott ditt rum, vi har kastat keyboarden!SORRY!
Men den var inte i bästa skick.

2008-01-01 @ 16:52:28

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0