Bygghumor

Idag på frukosten så kom det in två byggare och beställde kaffe. Den ena var ung och lite coolt tuff som man tydligen måste vara i byggsvängen. Den andra var äldre och såg verkligen ut precis så som man tänker sig att en liten byggare ska se ut, med skitigt blåställ, smutsiga fingrar och snusbruna tänder. Typ Byggare Bob om 40 år. Medan hans kaffe bryggdes började Byggare Bob Senior att prata med mig.

Byggare Bob Senior:
När du kommer hem får be morsan att laga skjortan åt dig, hö hö hö.

Jag (börjar syna skjortan):
Va!? Är den trasig?

Byggare Bob Senior:
Ja, det hänger en lång tråd där. Nähä, det var en arm. HÖ HÖ HÖ HÖ HÖ!!!!

Jag (i min fantasi):
Take this, maddafakking piece of Byggare Bob-shit! (roundhouse-kickar honom så han flyger ut på Hamngatan och blir överkörd av 47:an.)

Jag (på riktigt):
Jaha. Farbror Kul. Hm.


Jag ogillar Stockholmsbyggare.

Kommentarer
Postat av: Pia

HAHAHA jag aaalskar Stockholmsbyggare...!

2008-04-29 @ 20:28:33
URL: http://petrapires.blogg.se
Postat av: herr ober

Jag hatar också stockholmsbyggare... Men jag gillar gotlandsbyggare, unt ice...
Skibidipbopbopbidibi, im a scatman

2008-04-29 @ 21:46:26

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0