För sent för kärlek vit som snö

Fortbildning på RFSL igår, toleranspedagogik och normkritisk pedagogik handlade det om. Tunga grejer! Men jävligt intressant och lärorikt. Om jag kommer på nåt enkelt och inte supertråkigt sätt att förklara vad det är så ska jag göra det vid tillfälle.

Äntligen fredag imorgon! Och på lördag ska jag till Sigtuna Humana Läroverk och skolinformera. På en internatskola! Hur ballt som helst. Men min kollega som varit där innan sa att de bara har skoluniform på onsdagar, då blev jag lite besviken. Jag hade hoppats att jag skulle få insupa ett typiskt internat, men nähä. Återstår att se hur eleverna är. Jag ska fråga om de tillämpar kamratuppfostran. Haha.

På lördag kväll är det äntligen dags för min och Kims Prellan-fest hemma hos Samra. Det var länge sen vi hade hemmafest, så det ska bli asroligt.

Jag är gaaaaalet trött och ska nog lägga mig tidigt ikväll. Om jag orkade skulle jag gå en härlig promenad i det fantastiska vädret, men mina fötter värker och min rygg värker och mitt huvud är inte riktigt med i gamet, så jag skippar nog det.

På väg hem från jobbet lyssnar jag nu mest på:
"Hotel song" - Regina Spector
"On the radio" - Regina Spector
"Fidelity" - Regina Spector
"Tro och tvivel" - Håkan Hellström
"För en lång lång tid" - Håkan Hellström
"För sent för Edelweiss" - Håkan Hellström
"Fördomar" - Nanne
"Martyr" - Nanne
"Snow (Hey oh)" - Red Hot Chili Peppers

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vi passar så bra ihop lilla blå, precis samma Håkanfavoriter på nya skivan! Speciellt sättet "Stockholm" sjungs på i För sent för edelweiss, rysningar! Fast Better med Regina Spektor! Det är den bästa!

2008-04-18 @ 11:01:08
Postat av: josie

on the radio var ju den jag spelade upp för dig sist vi sågs! när hon sjunger "stoerm" :) får jag ta åt mig äran att du upptäckt henne, får jag får jag får jag??? snäääälla

2008-04-20 @ 20:19:09

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0