Outsiderfaktorn

Nu är jag faktiskt en aning upprörd. Team Agnes åkte ut ur "Körslaget", helt oförtjänt. Team Markoolio borde ha åkt, utan tvekan. Men det verkar som om alla sådana här program måste ha sin outsider som åker snålskjuts alltför länge innan de ryker, på bättre deltagares bekostnad. I "Let's dance" har vi sett Peppe Eng, Lars Brandeby och Karl-Petter Bergvall vinna röster på enbart charm och humor. Detta händer nu även i "Körslaget".

Team Markoolio är egentligen inte dåliga, det är bara det att de andra körerna är så mycket bättre. Och så stör jag mig supermycket på Markos kompis Rille som ju fick den sista platsen i kören. Han är lite "speciell", han har ingen vidare taktkänsla, han kan inte lära in koreografier och jag vet inte om han kan sjunga överhuvudtaget. Han är med för att han är Markos polare, helt enkelt. Vilket ju är gulligt och så, men det är ju faktiskt en tävling. En tävling i körsång, och då borde väl alla deltagarna kunna sjunga i kör också?
Dessutom har Orminge-gänget inte alls lika fin samklang som de andra körerna. Visst kan de sjunga i stämmor, men det råder nån slags obalans mellan rösterna som jag inte kan sätta fingret på, för jag är väldigt dålig på körsång själv.
Bäst ikväll var utan tvekan Team Lotta, som framförde en helgjuten version av "The lions sleep tonight". Sedan gillade jag även Team Agnes och Team Brolle. Team Cans var bra, men har varit bättre båda de tidigare veckorna.
Team Linda blir jag inte riktigt klok på. Den här veckan gjorde de sitt bästa framträdande hittills, kanske blir de bättre med tiden.
Det roliga med programmet är att ingen är självklar vinnare. Jag har olika favoriter varje vecka. Den här veckan seglade Lotta Engbergs Laxå-gäng upp och körade skiten ur de andra. Helt oväntat.

Jag gillar "Körslaget". Jag hoppas det blir en fortsättning.

Förresten, är det bara jag som vill attackera killen med blått hår i Team Brolle med en frisörsax?

Kommentarer
Postat av: Max

VAAARFÖR! hur kan man bli så insatt i det där ;c

2008-04-12 @ 21:50:30
URL: http://enlitenpojkeutanliv.blogg.se/
Postat av: Hannah

jag såg mitt allra första avsnitt av detta program igår, och jag tror att team markoolio får så mycke röster pga den där branden (säkert anlagd, folk i orminge vill ha cash).

2008-04-13 @ 08:11:10
URL: http://lohannah.blogg.se
Postat av: Lotta

Jodå, visst är Rille i Markoolios kör "speciell". Och visst kan killen sjunga! Han är sångare i ett rockband som faktiskt varit på turné till Japan. TV gjorde en dokumentär om bandet. Det finns fler artister som inte klarar av koreografi och inte har någon taktkänsla.

2008-04-25 @ 00:21:42

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0