Drömma går ju...

(Jag blåser er på loggen, tre på en dag känns lite over kill)

För en stund sedan när jag roade mig med att döda bananflugor i köket på utstuderade sätt så började jag fundera över det här med drömmar, alltså livsdrömmar, sådant man önskar sig i livet. Fråga mig inte hur flugorna fick mig att tänka på detta, för jag har inte den blekaste.
Jag blev i alla fall sugen på att sammanställa en drömlista. För jag har naturligtvis också drömmar, så varför inte sätta dem på pränt? Kanske blir de lättare att uppnå om man kan se dem nedskrivna framför sig.
Nedan följer resultatet. Jag har även angivit en subjektiv trolighetskommentar till varje dröm.

Here we go:

Drömjobb
Artist/skådespelare av något slag. Eller superhjälte.
Trolighet: Tja, artist ska väl inte vara helt omöjligt om man bara ger sig fan på det. Superhjälte har jag däremot inga större förhoppningar om. Eller är det någon som har en radioaktiv/genmanipulerad spindel till övers månne?

Drömbostad
Dels en lägenhet på Södermalm, dels ett sommarboende på Gotland.
Trolighet: Fullt troligt. If there's a will there's a way!

Drömpojkvän
Justin Timberlake.
Trolighet: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Drömfamilj
Jag + trevlig man + labrador
Trolighet: Jag skiter i trolighet, det där SKA JAG HA! Och nej, jag vill inte ha barn.

Drömlön
Gärna mellan 25 000 & 30 000 i månaden. Mer behöver jag faktiskt inte.
Trolighet: Hög, vilket jag jobb jag än hamnar på så lär det bli ett med karriärmöjligheter.

Drömresa
Bilresa genom USA. Bilresa genom Europa. Jobba i Alanya.
Trolighet: Inte omöjligt, men lär dröja. Utom Alanya som jag förmodligen kommer förverkliga nästa sommar.



Fantasin tryter. Så det får räcka så här.


Kommentarer
Postat av: Frida

"Drömpojkvän

Justin Timberlake.

Trolighet: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!"



HAHAHA

men tyvärr måste jag hålla med dig.

suck... är man snygg i love guru så KAN man inte vara ful.

2008-08-21 @ 21:39:57

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0