Fejkpank

Telefonsamtal: Kim, Xin, Tove, mamma, syster yster, Philip.
E-mail: Bara från Ansiktsboken.
SMS: Ett från Xin.
Utomhusvistelse: Har kutat runt i stan med syster yster.
Låt på hjärnan: "Salla" - Ankarali Namik

Sicken härlig dag! Efter att mitt kort blivit nekat på Top Man fast jag med säkerhet visste att jag hade ganska mycket pengar kvar så blev jag rädd att någon länsat kontot. Kom hem och upptäckte att så inte var fallet, utan några räkningar hade fått för sig att bli betalda några dagar tidigare än jag planerat. Lättnad!

Alltså blev det inga kläder på Top Man, istället blev det lite "back to school"-nödvändigheter. Efter "shoppingen" åkte jag hem till Xin och spanade in hennes sprillans nyrenoverade bostadsrätt i Hägersten. Superfräsch och nice, jag blev lite avundsjuk.
Efter nån timme anslöt Kim och Tove och vi gick och käkade på kvarterskrogen. En helt okej lördagkväll, fast jag hade gärna gått på Linos 6-årskalas, men eftersom mitt bankkonto lever ett eget liv så fick jag ställa in de planerna.

En dag kvar till skolstart. Tjo!

Och nu har jag äntligen fått tag i några av de turkiska låtar som jag och Kim blev förälskade i i Turkiet. Så nu ligger de på min Ipod och bara väntar på att få spelas nästa gång jag åker tunnelbana!
Ibland får jag upp fantasibilder i huvudet (ungefär som J.D i "Scrubs") av hur jag dansar omkring på Sergels torg med en bergssprängare som spelar dessa turkiska låtar, samtidigt som jag sjunger med och kan alla texterna utantill. Folk runt omkring stirrar och blänger på mig. Det skulle jag också göra om jag såg en vit, gotländsk hobby-turk skutta runt på Plattan.

Kommentarer
Postat av: Lapsus memoriae

Oj, var min mardrömsversion så verklighetstrogen? Där ser man, tänker alltså aldrig sätta mig på den bussen igen eller ens en tå där med tanke på risken=)



2008-08-24 @ 13:28:01
URL: http://lapsusmemoriae.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0