Hemlös?

Telefonsamtal: Rune Wiström, mannen som nu förvaltar min framlidne hyresvärds dödsbo.
E-mail: Ansiktsboken.
SMS: Pia.
Utomhusvistelse: Inte mycket, sprang ut och andades frisk luft under varje rast vi hade i skolan.
Låt på hjärnan: "She's got a way" - Billy Joel. Så sjukt bra.


Idag gjorde vi en av de konstigaste övningar jag någonsin gjort på en dramalektion. Vi delade upp klassen i två grupper, den ena fick sitta på stolar med ryggarna mot väggen och den andra fick stå typ två meter framför dem. Sedan fick vi bara instruktionen "Titta på varandra". Så då gjorde vi ju det.
Jag lät blicken vandra från person till person i raden framför mig. Ibland fick man ögonkontakt med någon. Ibland höll ma kvar ögonkontakten ända tills den ena började känna sig obekväm och vände bort blicken. Några hade svårt att inte skratta. Vi tittade, och tittade, och tittade. Och började till slut undra om vi kanske skulle sitta där och titta på varandra ända fram till jul. Men efter fem minuter (som kändes som 15) avbröt Francisca övningen, bara för att byta plats på grupperna och göra samma sak en gång till. Det kändes absurt, men till skillnad från många av de andra så kände jag mig aldrig obekväm. Tvärtom var det ganska avslappnande, eftersom man inte behövde prestera något. Och att ha ögonkontakt med folk har jag inga problem med. Det var aldrig jag som vek undan med blicken vid eventuella "möten". 

Efteråt kändes det bra, och det var alla överens om. På en scen måste man kunna se sin motspelare i ögonen utan att det känns jobbigt. Francisca kallade övningen för "Exponering". Ett passande namn.

Mitt andrahandskontrakt som jag haft i fem år är nu uppsagt. Rolf Wiström var här och jag skrev under uppsägningen. Om tre månader måste jag flytta, om vi inte lyckas köpa lyan. Det är dock planen som jag och Bror Stor kokat ihop. Jag hoppas innerligt att det går vägen. För jag vill verkligen verkligen verkligen inte flytta. 

Usch vad tråkig jag är idag. Jag ska se på "Scrubs" så kanske jag kan återkomma senare och vara roligare.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0