Morgonteve = nicht gut

Telefonsamtal: Inget inkommande, men jag ringde själv till Folke Stenbergs förmyndare.
E-mail: Bara från Ansiktsboken.
SMS: Fortfarande inget. Why!?
Utomhusvistelse: Samma som tidigare. Det regnar ju för bövelen.
Låt på hjärnan: "Indir" - Mustafa Sandal. För att jag skrev ner texten till den (jag vill översätta).


Nu vet jag vad alla de där pratkvarnarna som älskar att hålla låda utan att egentligen ha något vettigt att säga arbetar med. De jobbar på "Momento", "Lyckochansen" och liknande "ring in"-program på tv. Fastnade framför det förstnämnda i morse medan Samra duschade, och Oh My God. Vilket svammel! Det är helt sjukt!
För er lyckligt ovetande kan jag berätta att dessa program går ut på att man ska lösa en ordgåta av något slag, ringa in och sedan lyckas vända upp 3 Jackpotsymboler för att på så sätt vinna storkovan.
Just idag såg jag kanske 5 samtal, och ingen gissade på rätt ord. Vilket innebär att den överhurtiga programledaren (som verkar vara hög på typ socker eller koffein eller nåt liknande) tvingas att fortsätta mala på om blaha-blaha tills de får in ett nytt samtal. Dagens programledare pratade bland annat om att Bush var cheerleader i high school, att en smekmånad sällan varade en månad, att man kunde använda sin eventuella Jackpot (140 000 kronor) till att köpa AC/DC:s nya skiva (!?!?!?!), och så vidare. Hon påstod också att man kan göra "ALLT för 140 000 kronor! Inte köpa en villa kanske, men nästan allting annat!"
I wish.

Vem söker såna där jobb? Och varför? Okej om man vill bli programledare, men let's face it: de där programmen är inte vägen dit. Jag skulle vilja säga att jag är imponerad av dessa människor som lyckas låta munnen gå oavbrutet i en timme, men jag kan inte. För det blir inte imponerande när de bara pratar om det första som poppar upp i skallen på dem, och som de sedan återanvänder ett otal gånger under programmets gång.
Flitigt använda fraser:
"Kom igen och ring nu, jag vet att ni kan svaret!"
"Nu slänger jag in klockan här!"
"Jag är jättesugen på att dela ut de här pengarna idag!"
"Nu är jag jättesugen på en vinnare här!" (porrigt!)


Morgonteve överlag suger ju totalt. Bara dagsåpor, talkshows och repriser.
Nu vet jag varför jag aldrig ser på tv längre.

Kommentarer
Postat av: kippi

Men gud har du skrivit ner hela Indir låten?! Du e galen! Skicka den till mig ;-) Puss

2008-08-21 @ 00:12:24
Postat av: Pia

Men vad sa förmyndar-benke då?

2008-08-21 @ 15:44:59
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0