Tvättstugan according to Bobby

Telefonsamtal: Ett missat.
E-mail: Nein.
SMS: Jag är sms-lös.
Utomhusvistelse: Till och från tvättstugan. Alltid nåt.
Låt på hjärnan: "Indir" - Mustafa Sandal. Fortfarande.

Idag hände det igen! Precis när jag står och lastar ur sista omgången tvätt ur centrifugen så kommer ett ungt par in, en kille och en tjej, och undrar om jag är klar med maskinerna. "Ja", svarar jag, för jag var ju klar. De undrar då om de kan få använda maskinerna, och det har jag naturligtvis inget emot. Så tjejen börjar sortera tvätt i "min" tvättstuga medan killen går till tvåan och gör detsamma.
Så vad är då felet med denna situation? Får man inte använda lediga maskiner? Självklart.
Men jag fattar inte varför man inte bara bokar en tid. Precis som när den gamla tanten kom och inkräktade på min tvättid för några månader sedan så undrar jag liksom var de ska hänga upp tvätten sen? Eftersom jag ockuperar mina torkutrymmen i minst en timme till efter att deras tvätt är klar så finns det ingenstans för dem att torka tvätten.

Fast nu slog det mig att de kanske hade bokat tvåan och bara ville effektivisera genom att använda ettans maskiner också när jag ändå var klar med dem. För då har de ju tvåans torkutrymmen sedan. Äh, who cares. Så länge de håller sig borta från mitt torkrum och mitt torkskåp så är jag nöjd.

5 SAKER JAG HATAR MED ATT TVÄTTA

1. Att behöva gå till ett annat hus för att tvätta.
2. Att det bara finns två tvättrum med två maskiner i varje.
3. Att torkskåpet som hör till tvättrum 2 är skitkasst (därför bokar jag alltid bara tvättrum 1).
4. Grannar som inkräktar på ens bokade tider istället för att boka egna.
5. Det är TRÅKIGT!!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Varsågod.

2008-08-21 @ 15:41:46
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0