Jag hatar din modeblogg

Jag är missnöjd.

Här försöker man följa lite bloggar som man finner intressanta, och så visar det sig att alla dessa bloggar har ägare som uppdaterar ungefär en gång i månaden! Vill man ha nya inlägg att läsa varje dag så finns det bara en uppsjö av tråkiga modebloggar att läsa, alternativt fjortisbloggar.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag förstår inte vad det är som gör alla dessa modebloggar så vansinnigt populära. Dessutom skriver ju alla om nästan samma saker! Det har tillochmed Ebba von Sydow, drottningen av modebloggar, uppmärksammat. Så varför har de 100 000-tals läsare varje dag? De flesta av dem kan inte ens skriva! Och då snackar jag inte rent tekniskt, utan kvalitetsmässigt. De flesta skriver som de pratar, och det finns inget jobbigare än att läsa än talspråk.

Har modebloggarna blivit ett gratis alternativ till modetidningarna? Kan det vara svaret på min fråga? Men jag förstår ändå inte hur en fjortis digitalkamera-bilder på sin dagliga "outfit" kan jämföras med snygga, bearbetade modellbilder i en professionell tidning? Om jag ville kolla på bilder på snygga kläder så köper jag hellre ett nummer av KING än surfar in på nån halvmogen fjortis försök till modeblogg.


Kommentarer
Postat av: Pia

Hrm.. min blogg då?

2008-08-26 @ 08:43:57
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0