Gayblogg eller inte gayblogg

Telefonsamtal: Ett från Samra.
E-mail: Bevakningsresultat från Discshop.
SMS: Noll.
Utomhusvistelse: Ingen, än så länge. Men ska snart!
Låt på hjärnan: "I kissed a girl" - Katy Perry.


Jag är irriterad på mig själv för att jag har tappat bort laddaren till min kamera. Förmodligen ligger den i Visby hos mamma och pappa, åtminstone hoppas jag det för annars har jag verkligen inte en aning om var den kan vara.
Innan jag fått tillbaka laddaren kan jag inte framkalla de nya Turkiet-bilderna eller lägga upp dem på Ansiktsboken, och det stör mig! Jag minns inte ens vilka foton jag tagit längre (förutom en fantastisk bild på Kims morgonfrilla).


Idag ska jag hem till Samra och spela Nintendo Wii för första gången. Jag är ju lite av en tv-spelsnörd, så det borde passa mig utmärkt. Det verkar dock lite knasigt att stå och vifta med armarna framför teven...

Jag har blivit uppmärksam på att hbt-människors bloggar ofta kallas för "gaybloggar". Jag fattar inte varför. "Stil-Robin har den just nu populäraste gaybloggen i Sverige!". Aha. Så det finns olika kategorier av bloggar beroende på bloggarens sexualitet? Spännande! Men hur kommer det sig då att ingen kallar Blondin-Bellas blogg för "heteroblogg"? Eller Magnus Ugglas blogg? Eller Plura Jonssons blogg? Varför fokuseras det genast på sexualitet bara för att bloggaren råkar vara homo eller bi? Jag förstår om hbt är temat för bloggen, då är det liksom meningen att det ska vara en gayblogg, men annars? Stil-Robin skriver om mode och sitt flashiga VIP-liv på Stureplan, inte om att vara bög.
Jag blir så trött.
Hbt-identitet kommer alltid att innebära ett sorts utanförskap eftersom utanförskapet alltid påpekas.

By the way, då borde det här alltså också vara en gayblogg?
Tjohej för mig.

Kommentarer
Postat av: kippi

Du har den bästa gaybloggen för mig ;-) Kippis morgonruffs bild går inte av för hacke! Fixa laddaren NU!

2008-08-20 @ 00:19:49
Postat av: robin fröström

Har jag en Gayblogg? Det visste inte ens jag men tack för att du tog upp det ;)

2008-09-07 @ 23:17:15
URL: http://www.stilrobin.com

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0