400

Tro det eller ej, men detta är inlägg numero 400. Hur galet är inte det? Bloggen har inte ens fyllt ett år ännu (det är några veckor kvar).

Inlägget till ära så kan jag berätta att jag idag, efter flera veckor av vånda, äntligen fick kläm på min Hamlet-monolog. Det bara kom, och det var såååååå förlösande!! Francisca var nöjd också, tack och lov.
Shakespeare rules!

Vi såg den absolut tråkigaste film jag någonsin sett idag. En engelsk inspelning av "King Lear", som alltså är den andra pjäsen som vi jobbar med. Skådespelarna var dåliga, regin var kass, scenografin var usel, våldsscenerna pinsamma. Det var två timmars ren tortyr. Jag, Tova och Ida som var de enda som tappert höll ut hela filmen satt till slut och skrek rakt ut. Vår klass, som är amatörer, skulle göra pjäsen flera gånger bättre än tölparna i filmen. Usch, vilken pina det var. Tack gode Gud att jag såg Romateaterns fantastiska uppsättning av "King Lear" för några år sedan så att min bild av pjäsen inte förstördes helt.

Om teater är guld så var den här filmen bajs.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0