Berguven är kluven

Igår var snälla Samra här och hjälpte mig att slå in och packa ner alla mina köksgrejer. Vi städade även ur klädkammaren och upptäckte att gamle herr Stenberg hade en fin gammal boksamling med många klassiker i vackra utgåvor. Vi hittade även dammiga kartonger med dussintals gulnade foton från första halvan av 1900-talet. I en låda låg Folke Stenbergs betyg från gymnasiet samt från den högskola där han tydligen utbildade sig till maskintekniker eller någon slags ingenjör. Han hade genomgående bra betyg faktiskt, uppenbarligen en flitig karl.

Han hade sjukt mycket lp-skivor med engelskkurser på.

Ikväll ska jag packa ner alla filmer och böcker och det mesta av kläderna. Imorgon ska jag skruva isär möbler och städa riktigt fint och ordentligt. Sara ska hjälpa. Hon har en berguv i huvudet.

Aktuella interna SoT-skämt:

-Egna "svenska för nybörjare"-meningar.

-"Berguven är kluven"

-"Heiiij!"

-"Spindel"

-Att prata i stämmor.

-"En parfym med en lätt touch av anus"

-"Nån som vill lukta på min stjärt?"

-"HJÄLP MIG!!!"

Kommentarer
Postat av: Sara berguv

Heeiiij! det här vill ja kopiera å lägga in i min blogg! Basj Bert

2008-12-11 @ 20:16:40
URL: http://saraberguv.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0