Bobby goes Gotland

Tillbaka! Känns skönt att vara framme i föräldrahemmet. Nu återstår bara att fira jul i lugn och ro med familjen. Imorgon kommer Bror Stor, nästan direkt från New York. På tisdag kommer Syster Yster.

I morse gick jag upp strax efter 7 och städade i Kims lägenhet. Jag dammade, diskade, putsade, dammsög och bäddade. Och hann ställa fram en ljusstake i fönstret innan det var dags att kila till pendeln och åka till Nynäshamn.

Nu vankas det middag med pappsen. Mutti jobbar till 21.15, så vi blir en ytterst liten familj vid matbordet ikväll. Ur stereon ljuder Ainbusks julskiva. Tänk så gotländskt. Jag blir lite varm i hjärtat när jag tänker tillbaka på julkonserten och vårt fina framförande av "Förevigt nu".

Jag vill skriva om julklapparna som jag köpt, men eftersom hela familjen läser bloggen så känns det lite risky.

Nä, jag ska vara en duktig pojke och hjälpa pappsen med maten istället.

Och just det... idag fyller bloggen 1 år. Grattis.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0