Flytt

Någon gång nästa vecka flyttar jag. Lägenheten är såld och nu ska jag ut fort som fan. Så jag ska se vilken dag jag kan få flytthjälp, sen är det bara att åka. Imorgon ska jag packa så mycket som jag har kartonger till och på måndag ska jag fixa förråd hos Shurgard samt köpa flyttkartonger. Sedan ska det ordnas flyttbil, det får bli en hederlig gammal Statoil-kärra tänkte jag.
Vad skönt det hade varit om det här hade hänt några månader tidigare, som i slutet av augusti när jag var arbetslös och skolan inte hade börjat ännu. Då hade det varit väldigt lägligt att flytta eftersom jag gjorde extremt mycket ingenting då. Nu har jag rep inför julkonsert, riksdagsfest och luciatåg att tänka på, samt en demo som måste bli klar snarast.

Men det ska nog ordna sig. Jag är ju en klyftig jävel, trots allt. Och jag har goda vänner till hjälp.

Eh, har jag nämnt julkonserten den 16:e december 19.00 på Kasernvägen 1 i Rissne? Som är gratis?

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0