And the Oscar goes to...

Jag fick delvis rätt i schlagern. BWO gick som väntat vidare med en kanonlåt. Återstår att se om Charlotte Perrelli (och kanske Linda Bengtzing) kan matcha dem nästa vecka. Båda lär ha riktigt bra låtar, och jag kan svära på att antingen BWO, Charlotte eller Sanna Nielsen kommer stå som segrare i Globen om lite mindre än tre veckor.
Kvällens andra finalbiljett tog "Dunka mig gul och blå"-Frida med sitt lyckopiller till låt, men hon blir ingen match för de tre giganterna.

Oscarsgalan gick av stapeln natten till idag, och det skedde inga större överraskningar där heller. Bröderna Coens "No country for old men" vann racet med 4 priser, bland annat Bästa film. En ganska händelselös gala, med en strålande Jon Stewart som värd. Men jag vill ha tillbaka Whoopi Goldberg, hon är min all time favourite bland Oscarvärdarna.

Jag kan verka måttligt engagerad, men det beror nog mest på att jag är väldigt trött för tillfället.

För övrigt har jag blivit beroende av Facebooks spel-applikation. Jag är besatt av att ständigt slå mina egna rekord och måste till varje pris ligga etta bland mina vänner på alla highscore-listor. Det är ganska jobbigt faktiskt.
It's not easy being the best.

Dagens lista:

5 BESVIKELSER PÅ OSCARSGALAN 2008

1. Att "Hairspray" inte var nominerad alls.
2. Att Ellen Page inte vann för huvudrollen i "Juno". Motståndet var för tufft.
3. Att fantastiska Cate Blanchett inte vann någon av sina två nomineringar.
4. Att John Cusack inte var nominerad för sin otroliga insats i "1408".
5. Att Meryl Streep inte syntes till. I love her.

Kommentarer
Postat av: Bergsgrek

Försök att slå mitt rekord på typing maniac! :P

2009-12-28 @ 14:52:18

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0