Bitter i min egen trädgård

Igår kväll låg jag hemma med en begynnande förkylning och tittade på Let's dance. Det var lika underhållande som vanligt, och min stora favorit Tina Nordström fick flest poäng av juryn och var charmigast av alla.
Efter utröstningen ringde telefonen, och jag tänkte genast att det måste vara min kära mor som ringer och vill prata om resultatet. Det var ett hemligt nummer som ringde, vilket innebar att det inte var mamma eftersom de inte har hemligt nummer. Nåväl, jag blev nyfiken och svarade. I andra änden hördes en tydligt onykter mansröst med Örebrodialekt. Dialogen gick ungefär så här:

Örebrofyllo: Amen tjena Robert Gustafsson, hur é leeeeget da?

Jag: Jodå, lite snuvigt men okej.

Örebrofyllo: Kan du ente köra den dära "Ja ä int' bitter" för mej da? Den é ju så jeeevla skön!

Jag: Ehh... nej, det kan jag nog inte.

Örebrofyllo: Amen kom igen nu 'rå, va ente så jeeeevla trååååkig.

Jag: Nä, jag måste nog göra dig besviken där serru.

Örebrofyllo: Amen den dära "vilse i min egen trädgård" 'ra, den é ju aaaaasbra!

Jag: Mm, nu är jag ju inte den Robert Gustafsson, så...

Örebrofyllo: Men vafan erru så trååååkig för 'ra? Va?

Jag: Om du sätter på teven kan du ju se den riktiga Tony Rickardson istället.

Örebrofyllo: Amen kom igeeeeen nu ra, jaaaa ääää int' bitteeeeer!

Jag(fnissande): Sorry, du får ringa till nästa Robert Gustafsson på listan.

Örebrofyllo: Ameh, du! Jag ska faen ringa te Aftonbladet och säga hur sur å trååååki du é, Robert Gustafsson!

Jag: Mm, det är nog lika bra. Bye bye.

Örebrofyllo: Ha de, Robban! Tjarå!


Var inte det lite lustigt, så säg? Det tyckte jag. Första gången någon ringt och trott att jag är Sveriges största komiker. Hepp hepp!

Jag var på Ikea igår också. Jag och Kim åkte dit på förmiddagen och jag gick därifrån cirka 900 kronor fattigare. Men det var det värt. Förutom lite småplock så fick jag med mig två nya mattor och en mobil garderob, ni vet en som där som man kan hänga upp. Det är perfekt, för då får jag en anledning till att städa i kaoset som jag för tillfället kallar garderob. Åh så kul det ska bli.
Icke.
Nästa gång blir det säng och hyllor.

Dagens lista:

5 FAVORITER PÅ GRAMMYGALAN 2008

1. Amy Winehouse (fick flest priser och gjorde ett av de mest efterlängtade framträdandena via satellit från London)
2. Justin Timberlake (välförtjänt vinnare som gjorde förra årets utan tvekan bästa popskiva och den bästa turnén)
3. Beyoncé & Tina Turner (oväntad duo i en spektakulär hitkavalkad)
4. Alicia Keys (en live-artist att räkna med, inte en osäker ton någonstans, och med dunderhiten "No one" på scen.)
5. Jerry Lee Lewis (still going strong, gjorde ett bejublat framträdande med "Great balls of fire".)

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0