Bobby vs. fördomar

Nästa vecka ska jag till en skola i Fittja och jobba. Och jag blev förvånad över min reaktion när jag fick veta detta. Jag tänkte nämligen ungefär så här: "Gulp!"
Mina fördomar om invandrartäta skolor trädde fram och jag har nu bearbetat dem och intalat mig själv att jag är dum i huvudet. De flesta av mina kollegor som varit ute i liknande förorter och jobbat säger att de stöter på värre homofober i de finare förorterna som Djursholm och Danderyd, generellt sett i alla fall. Så nu har jag istället börjat se fram emot att åka dit. Även om det visar sig vara en homofobisk stämning så är jag så pass säker i mig själv att jag vet att de inte kan knäcka mig. Men nu ska jag inte döma någon i förväg, då är jag inte mycket bättre själv.

Dags att inhandla lite snask inför ikväll. Jag väntar nämligen besök från en speciell person...

5 LÅTAR JAG HAR PÅ REPEAT I IPODEN JUST NU.

1. All I want is you - Barry Louis Polisar (omöjligt att inte bli glad av)
2. Tire swing - Kimya Watson (mysigaste)
3. Anyone else but you - The Moldy Peaches (fantastiskt fin kärleksduett)
4. Moondance - Michael Bublé (jag kan inte förklara med ord. Lyssna!)
5. Going to a town - Rufus Wainwright (superbra USA-kritik)

Kommentarer
Postat av: Pia

Bobby! Haha. Återigen sitter jag och fnittrar för mig själv och sipprar på bubbelvin. Alltså när jag läser. Du är en talang.

2008-02-16 @ 05:04:47
URL: http://petrapires.blogg.se

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0