Har du fått svart kuk i rumpan?

Skoinformerade i Fittja skola idag, tydligen Sveriges mest invandrartäta skola fick vi veta. Fördomarna har som jag ju skrivit tidigare duggat tätt i mitt huvud, och idag så besannades i princip varenda en. Ingen var elak, men stämningen var ganska hätsk, det var svårt att hålla ordning på klasserna och de ställde mycket frågor om våra sexliv (se rubrik) som de vägrade acceptera att vi inte ville svara på. Och de har en enormt heteronormativ syn på livet som är svår att slå hål på. En elev sa bland annat att hon tyckte det kändes konstigt att prata med oss för att det var första gången hon träffade homosexuella människor.
- Ja, fast det vet du ju inte, svarade min kollega Frida. Du har säkert träffat många homo/bisexuella förut men utan att veta om det.
Det hade eleven aldrig tänkt på.
En annan satt och skanderade att "det inte är normalt!". Vi varnade honom då för att använda ordet "normal" på det sättet, eftersom det kunde finnas klasskamrater som var homo, bi eller trans och inte vågat berätta om det, och att höra sina kamrater säga sådana saker som han sa gör det sjävklart inte lättare.
- Men ingen här är bög eller lebb, det vet jag! sa han då.
- Det kan du ju faktiskt inte veta, sa Frida.
- Jo, jag har känt dom sen jag var nio! svarade han.
Vi gav upp där, han ville inte inse att han kanske inte vet allt om sina klasskamrater. Men jag påpekade att man kan byta ut ordet "normal" mot "vanlig" istället. Och eftersom det med största sannolikhet finns hundratusentals HBT-personer bara i Sverige så måste det ju anses vara ganska vanligt, om än inte lika vanligt som heterosexuella. Det fick tyst på honom.
Men whatever, jag kan bara hoppas att vi hjälpte nån liten stackare att komma till insikt i alla fall, och att vi kanske lyckades slå hål på några fördomar.
Imorgon blir det Fruängen. Good luck me! Sista skolinformationen innan det är dags att återvända till Donken... Suck och pust och stånk och stön. Blä.

5 ROLIGA SEX/KÖNSORD

1. Götten (=rumpan. Det fick vi lära oss idag i Fittja. "Hur känns det att få en dildo i götten?")
2. Svanbo (=fitta. "Där kuken häckar", tydligen.)
3. Herr Nilsson (mitt skämtsamma svar på frågan "Vad kallar du ditt kön?" som jag fick igår.)
4. Snippa (=fitta. Det ord som man på RFSU beslutat att man ska använda för det kvinnliga könsorganet när man talar med barn. Skitfult!)
5. Knüppel (=knölpåk på tyska, vilket i sin tur är ett slangord för kuk. Haha!)


Kommentarer
Postat av: Jebus

Hahaha!
Jag ska utan tvekan börja säga knüppel! ;D

2008-02-19 @ 18:34:43
URL: http://jebus.blogg.se
Postat av: Petra

Yeah!
Mera, mera, mera!!!

2008-02-20 @ 20:19:13
URL: http://petrapires.blogg.se
Postat av: Liz

Men, jag blir chockad... trodde för mitt liv att olika sexuella läggningar hos mänskligheten var vedertaget numer, speciellt bland dessa små-nördar i högstadiet! Ack vad jag bedrog mig! jaja, det är bara fortsätta informera, men jag säger som min man alltid säger " du måste alltid förutsätta att folk är helkorkade-då blir du mindre besviken"! så sant som det var sagt!
Må gott!

2008-03-01 @ 18:35:14
Postat av: Hannah

rubriken kan vara årets bästa :)

2008-03-03 @ 21:12:01
URL: http://lohannah.blogg.se

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0