Schlager #3

Oki doki, då var det dags för deltävling nummer tre. Jag känner ett visst ansvar att rapportera nu, eftersom det sitter människor ända borta i Washington och litar på att jag hjälper till att hålla schlagerkoll åt dem.

En låt kan jag garantera till final. Resten är svårtippat. Jag vet vilka 5 låtar som kommer ligga i topp, men plats 2-5 är svåra... Speciellt när jag inte hört låtarna.
BWO kommer i alla fall att vinna, jag har hört att dom har en dunderlåt som slår deras 2006-tvåa "Temple of love" (som ju var skitbra) med hästlängder. Så jag är bombsäker på Globenbiljett för Mustasch-Bard & Co.

Jag tippar som följer:

Till Globen:
BWO - Lay your love on me
Patrik Isaksson - Under mitt tunna skinn

Till Andra Chansen:
Frida feat. Headline - Leva livet (eller "Upp och hoppa", det verkar råda oenigheter om vad låten heter.)
Caracola - Smiling in love

Femma:
Ainbusk - Jag saknar dig ibland


(Och ja, Frida-tjejen är samma Frida-tjej som gav oss "Dunka mig gul och blå" i somras.)

Kommentarer
Postat av: Hannah

tror som dig, men det kan bli så att patrik och caracola får byta plats.

2008-02-23 @ 12:15:22
URL: http://lohannah.blogg.se
Postat av: josie

GO AINBUSK! (måste ju va patriot när man bor med 3 sthlmare för tillfället...)

2008-02-23 @ 16:11:36
Postat av: Pia

Heja Bobbsan!
Jag kan meddela att jag alltid har åäö om jag skriver hemifrån eftersom att jag har min dator hemma.. men oftast bloggar jag när jag inte har något att göra på jobbet.. that's why.
Ikväll ska jag kliva in i en amerikansk college-film och spela beerpong å allt med röda muggar.
Men jag ser fram emot rapport om hur det gick i schlagern. Och hur gick det med katten egentligen?

2008-02-23 @ 17:36:41
URL: http://petrapires.blogg.se

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0